Jaunimo klubas „Kartu Kvadratu”

Nenustygstantis, aktyvus miestelio jaunimas besirūpinantis jaunimo užimtumu, laisvalaikio organizavimu 2001 metais susibūrė į klubą. Klube 30 narių. Kiekvieną vasarą organizuoja kūrybines dienos stovyklas „Aš, teatras ir vasara“, dalyvauja projektinėje veikloje, bendrauja ir bendradarbiauja su 8 klubais iš aplinkinių rajonų. Kasmet organizuoja akciją „Nė vieno kapo be žvakelės“. Klubo organizuojami renginiai: „Žymiausios poros“, „Talentai“ ir kt.

Jau 15 metų mes esame daug daugiau nei tai. Jau nuo pirmų savo žingsnių stengiamės įsilieti ne tik į Žemaičių Kalvarijos, bet ir į visos Lietuvos kultūrinį gyvenimą, bei padaryti jį priimtiną šalies jaunimui. Mūsų jaunimo klubas stengiasi ne tik dėl savęs, bet ir dėl viso jaunimo ateities.

JAUNIMO KLUBO „KARTU KVADRATU“ 2021 M. STOVYKLA „PAŽINIMO AKADEMIJA“

Jau trečius metus iš eilės Žemaičių Kalvarijos jaunimo klubas „Kartu kvadratu“ organizuoja vasaros stovyklas jaunimui. Šie metai ne išimtis. Pačiame vidurvasaryje jaunimas šiemet sugužėjo į stovyklą „Pažinimo akademija“: 35 dalyviai, 5 paros, draugai, pramogos, užsiėmimai, naujos pažintys, prasmingos veiklos vis kviečia ir kviečia stovyklauti ir prasmingai leisti vasaras. Sunkiai dirbame rudenį ir žiemą rašydami projektus, kurdami planus, organizuodami veiklas, tačiau vasarą atsigriebiame su kaupu.
Šiais metais jaunimas ilsėjosi ir pramogavo poilsio namuose „Šienainis“, kurie įsikūrę Žemaitijos nacionaliniame parke, iš vienos pusės miško, o iš kitos pusės ežero apsuptame gamtos kampelyje. 5 dienos – pakankamai ilgas laiko tarpas pažinti Žemaitiją, išmėginti naujus hobius bei užsiėmimus, tačiau kiekvienais metais atrandame vis kažką naujo, susipažįstame vis su naujomis vietovėmis, patiriame vis naujus įspūdžius. Kelionę pradėjome nuo savo mylimo miestelio – Žemaičių Kalvarijos. Gidas Bronius Kleinauskas jaunimui vedė ekskursiją, minėdami poeto V. Mačernio metus, keliavome prie rašytojo kapo, daugiau sužinojome apie jo gyvenimą, pomėgius bei kūrybą. Vėliau, sėdę į didžiulį autobusą, keliavome į Pagramančio regioninį parką – džiaugėmės neregėtais Žemaitijos gamtos kampeliais, aplankėme lankytojų centro ekspoziciją, atodangą bei klausėmės be galo įdomaus Pagramančio regioninio parko darbuotojos pasakojimo apie šiam kraštui būdingus augalus, gyvūnus, istoriją bei kultūrą. Žinoma, po tokios energingos pirmosios dienos buvo būtina artimiau vieniems su kitais susipažinti, tad jaunimo klubo pirmininkė Inga Mylimienė, prigalvojusi daugybę susipažinimo žaidimų bei užduočių, padėjo mums smagiai ir turiningai praleisti vakarą. Jau antrąją dieną puolėme prie darbo ir šiokių tokių mokslų, juk vasarą galime ne tik ilsėtis. Sulaukėme svečių – fotografo Jorano Bružinsko bei Gedimino Juškos, kuris supažindino mus su fotografo profesija bei paaiškino, jog išmokti fotografuoti – niekada ne vėlu. Jaunimas čiupo į rankas fotoaparatus bei išmaniuosius telefonus ir tik išklausę pamokas pridarė tokių nuotraukų, jog net sunku suprasti, fotografavo mėgėjas ar profesionalas. Vakare mus aplankė vaikų ir jaunimo ansamblis „Vieversėlis“ – mokėmės šokti, klausėmės paskaitėlės apie tradicinius liaudies instrumentus, ratelius bei šokius. Trečioji diena buvo skirta robotikai bei eksperimentams. Kartu su VšĮ „Edulandas“dalyvavome „Išradimų laboratorije“, tai edukacijų ciklas apimantis visas 4 gamtos stichijas: vandenį, orą, ugnį bei žemę. Vakare mūsų laukė skautiška žygis, į kurį mus vedėsi mūsų naujieji draugai „Plungės skautai“. Su kokiomis dainomis mes žygiavome Plokštinės miškais! Vaikams taip patiko, jog nugirdome, kad kitais metais galbūt net turėsime naujų skautų. Ketvirtoji diena atnešė naujienų – dalyvavome edukacijoje „Spindinčio stiklo dirbtuvės“. Tai buvo atsipalaidavimas po naktinio skautiško žygio. Klijavome spalvoto stiklo gabalėlius, kiekvienas sukūrė po savo darbą – originalų, nepakartojamą ir artimą širdžiai. Na o vakare laukė pati didžiausia pramoga – nardymas Platelių ežere. Jaunimas šoko į hidrodrabužius ir kartu su nardymo instruktoriais, lyg arbatos maišeliai, stengėsi pažvelgti į Platelių ežero gelmes. Jausmas buvo nepakartojamas. Paskutiniąją dieną keliavome į užsiėmimus Vaivos dirbtuvėje: tyrinėjome vaistažoles, auginamas ekologiškame sode, bendravome sodo įkūrėja bei puoselėtoja bei patys gaminome arbatos mišinius.
Stovykla, kaip ir kiekvienais metais, praėjo puikiai. Nežinome tiek gerų žodžių apsakyti, kaip buvo smagu, kiek naujų patirčių patyrėme, kiek draugų suradome bei kaip turiningai leidome laiką. Jokios ligos ir pandemijos negali užgožti to, ką patiriame jaunystėje, o ypač vasaros metu: begalinis juokas, smagios emocijos, nuo begalinio žaidimo tinklinio kamuoliu skaudantys pirštai, maudynės ežere ryte, per pietus bei vakare, kartais net naktį, sukandžiotos uodų kojos naktinio žygio metu. Visa tai yra pasaulio pažinimas, tad linkime kiekvienam jaunuoliui pažvelgti į viską ryškiomis spalvomis, dalyvauti, nebijoti, kurti, siekti bei tobulėti!

JAUNIMO KLUBO „KARTU KVADRATU“ 2020 M. STOVYKLA „PAŽINK IR PRAMOGAUK“

2020 m. liepos 20 dieną pradėjome jaunimo klubo “Kartu kvadratu” organizuojamą vasaros stovyklą ,,Pažink ir pramogauk“.  Ankstyvą rytą su stovyklautojais iš Žemaičių Kalvarijos autobusu vykome į poilsio namus ,,Šienainis“, kurie įsikūrę Žemaitijos Nacionalinio parko teritorijoje, kur ir gyvenome visas 5 stovyklos dienas. Kambariai patogūs, tvarkingi, patalynė švari, aplinka jauki – stovyklautojams patiko! Įsikūrę žaidėme susipažinimo žaidimus, kad visi įsimintume vieni kitų vardus ir būtų lengviau bendrauti stovyklos metu. Susipažinę sėdome prie pietų stalo,visą stovyklos laiką maisto tiekimu rūpinosi virėja Rita Zaborienė. Jos gaminamas maistas buvo skanus, šviežias ir pakankamai įvairus {stovyklaudami valgėm pusryčius, pietus, vakarienę ir naktipiečius}.  Papietavę vykome į Platelius, kur lankėmės Žemaitijos Nacionalinio parko lankytojų centre, kuriame gidė Evelina Kajumovaitė supažindino jaunuolius su Žemaitijos nacionalinio parko įkūrimo istorija, pakvietė vaikus sudalyvauti smagiame žaidime. Pralaimėjusių žinoma nebuvo – nugalėjo draugystė. Iš ten važiavome į parko apžvalgos aikštelę, ten atlikome gidės pasiūlytą užduotį. Atsisveikinus su gide, stovyklos vadovė Darija Gandzevič pakvietė visus pažaisti virtualų žaidimą keliaujant pažintiniu Šeirės taku. Buvo nueitas ne vienas kilometras, grįžome pavargę, tačiau daug sužinoję ir laimingi. Įveikę žaidimą sėdome į autobusą ir grįžome į stovyklavietę, ten mūsų laukė vakarienė, temstant leidome laiką prie laužo, kepėme dešreles, vaišinomės, žaidėme, bendravome, kūrėme stovyklautojų susitarimus ir bendrą tvarką.

Liepos 21 d.  papusryčiavę sėdome į autobusą ir važiavome į Biržuvėnų dvarą, esantį Telšių rajone. Ten mus pasitiko gidė, kuri trumpai papasakojo dvaro istoriją ir pakvietė leistis į lobio paieškas. Pirmiausia gidė stovyklautojus supažindino su taisyklėmis, o paskirsčiusi pareigas pateikė vaikams pirmąją užduotį. Jaunuoliai leidosi lobio ieškoti, žaidimas įtraukė visus vaikus, vaikai stengė įveikti užduotis ir kuo greičiau rasti lobį. Pagaliau atlikus visas užduotis- lobis surastas.  Toliau vyksta lobio dalybos ir ragavimas. Suvalgę lobį vykome į ,,Auksinio elnio,, dvarą. Ten susipažinome su dvaro įkūrimu, eksponatų atsiradimu, pasivaikščiojome po dvarą bei jo teritoriją, apžiūrėjome skulptūras, padarytas iš motociklų detalių, pietavome dvaro kavinėje, užsukome į medžioklės trofėjų muziejų, taip pat pasidžiaugėme motociklų muziejaus kolekcija. Pasisvečiavę dvare, sėdome į  autobusą ir važiavome aplankyti Šatrijos kalno. Užkopę į kalno viršūnę, įsiamžinę nuotraukose, grįžome atgal, į savo stovyklavietę. Po vakarienės mūsų laukė pažintis su Platelių ežeru. Plaukiojome laiveliu, apžiūrėjome ežero salas, pakrančių augmeniją, susipažinome su kai kuriais paukščiais. Kol viena grupė plaukiojo po Platelių ežerą, kitiems stovyklavietėje buvo demonstruojami įvairūs cheminiai eksperimentai. Pasiplaukioję grįžome į stovyklavietę, metas laisvalaikiui ir poilsiui.

Liepos 22 d. papusryčiavę ėmėmės darbų stovyklavietėje. Pas mus vyko kūrybinės dirbtuvės,  piešėme piešinius, kūrėme medines dovanėles svečiams. Papietavę vykome pas bitininką Donatą Abrutį. Ten susipažinome su jo medaus ūkiu, sužinojome, kaip auginti bites, kaip jas prižiūrėti, kaip maitinti, kaip imti medų, kokią įrangą naudoti. Vėliau bitininkas mus pakvietė į medaus degustaciją. Pasivaišinus medumi, šeimininkas pakvietė vaikus pažaist žaidimų į kiemą. Visiems labiausiai patiko ,,Kiauliaganio” žaidimas.  Po viešnagės pas bitininką grįžome atgal į stovyklavietę. Pavakarieniavę užbaiginėjome savo piešinius, norintys ėjo maudytis į Platelių ežerą. Vakare į stovyklavietę atvyko etnografinis ansamblis ,,Platelee”. Vaikai kartu šoko, dainavo, mokėsi liaudiškų žaidimų, ratelių. Tai buvo vienas smagiausių stovyklos užsiėmimų!

Liepos 23 d.  papusryčiavus, vaikus pakvietėme žaisti virtualaus žaidimo, kuriame reikia įveikti užduotis ir taip susipažinti su kai kuriais objektais, esančiais Žemaitijos nacionaliniame parke.  Žaidimas buvo komandinis, vaikai patys susiskirstė komandomis ir išskubėjo žaisti, šią pramogą organizavo vadovė Darija Gandzevič. Papietavę sėdome į autobusą ir vykome į Plungę. Apsilankėme Plungės bažnyčioje, vėliau keliavome į Plungės rajono savivaldybę, kur susitikome su rajono meru A. Klišoniu bei mero patarėju Ž. Purauskiu.   Vaikams pristatytas Plungės rajonas, padėtis rajone, verslo galimybės, perspektyvos. Savivaldybės atstovai maloniai atsakė į vaikų pateiktus klausimus. Po vizito savivaldybėje keliavome į Plungės turizmo informacijos centrą, ten pasidalijome į dvi grupes – vieno keliavo į Plungės miesto viešąją biblioteką, kur darbuotoja Genutė mielai pasakojo apie bibliotekos įkūrimą, modernizavimą, pakvietė į kiemą, kur stovi knygų namelis, papasakojo apie jo atsiradimą, apie slaptą laiškų dėžutę po nameliu. Ilgai buvo galima jos pasakojimų klausytis, tik mus spaudė laikas ir mes išskubėjome žaisti mini golfo, o prieš tai žaidusi komanda keliauja į biblioteką.  Pažaidę ir susipažinę su biblioteka, sėdome į autobusą ir grįžome į stovyklavietę. Mūsų jau laukė vakarienė. O tuo pačiu tai paskutinis vakaras stovykloje.  Temstant kūrėme savo laužiuką, kepėme dešreles, prasidėjo diskoteka.  Pasilinksminę ir sotūs ėjome ilsėtis.

Liepos 24 d.  papusryčiavę susitvarkėme kambarius, susirinkome daiktus. Apsitvarkę ir iki pietų turėdami laiko, vieni piešėme, kiti lauke krepšinį žaidėme, dar kas stalo žaidimus. Papietavę vėl pasidalijome grupelėmis po 7 jaunuolius ir keliavome į kaimo turizmo sodybą ,,Virš ąžuolų“, kur mūsų laukė pažintis su žirgais bei jojimo pamokos.  Išbandę jojimo galimybes, grįžome  į stovyklavietę. Tai paskutinis susitikimas, atsisveikinimas, nominacijų įteikimas.  Visi patenkinti ir laimingi, nes stovykloje praleistas laikas praėjo tikslingai, prasmingai. Čia vaikai susirado naujų draugų, susipažino su įvairiais objektais, keliavo, pramogavo, kūrė, o svarbiausia –  pailsėjo gamtos apsuptyje. Šeštadienį liepos 25 dieną Žemaičių Kalvarijos miestelio šventės metu pristatėme savo projektą, programą bei veiklas, merginos iš Ryškėnų padainavo, likęs jaunimas žaidimus žaidė. Stovyklos pabaigą vainikavo batutų  pramogos, kuriomis džiaugėsi ne tik stovyklos dalyviai bet ir visas Žemaičių Kalvarijos jaunimas. Stovykla pavyko puikiai, jaunuoliai nenorėjo išvažiuoti, klausė ar kitais metais klubiečiai dar pakvies juos sugrįžti atgal. Kai matai laimingus jaunuolių veidus – pastangos atsiperka su kaupu. Pagrindinis penkių dienų vasaros stovyklos, skirtos Žemaitijos jaunimui, rėmėjas Plungės rajono savivaldybės vietos veiklos grupė, o trūkstamų lėšų dalį skyrė Plungės r. savivaldybė.

JAUNIMO KLUBO „KARTU KVADRATU“ 2019 METŲ VEIKLOS APRAŠYMAS

Jaunimo klubui „Kartu kvadratu“ 2019 metai prabėgo nepastebimai – padaryta daug naudingų darbų, tiek jaunimui, tiek Žemaičių Kalvarijai. Retas renginys Žemaičių Kalvarijoje išsiverčia be jaunuolių pagalbos – mūsiškiai visada gelbėja. Vienas iš pavyzdžių – Žemaičių Kalvarijoje organizuojamas renginys „Ieškok šviesos naktyje“. Šiame renginyje visada gausiai talkina jaunimas, jų pagalba labai svarbi. Taip pat jaunuoliai kiekvienais metais savanoriauja per Didžiuosius Žemaičių Kalvarijos Atlaidus – rūpinasi kava, arbata, tampa policijos rėmėjais, skaito skaitinius, budi atlaidų metu. Bendruomeniškumas – viena mūsų stiprybių.

Žinoma, jaunimo klubas „Kartu kvadratu“ kartu su Žemaičių Kalvarijos kultūros centru organizuoja ir švenčių minėjimus, kartais skirtus tik jaunimui, o kartais – visiems kalvariškiams. Vienas iš renginių – „Ar kiškio pyrago ragavot?“, tai kasmetinė Atvelykio šventė, dažomi kiaušiniai, vyksta konkursai, dalyvaujame didžiausio išmarginto kiaušinio konkurse ir už tai apdovanojame margintojus. Naujametinė šventė, Kalėdų eglės įžiebimas, valstybinės šventės taip pat sunkiai išsiverčia be jaunuolių prisidėjimo.

Tačiau 2019 metų pagrindinis ir svarbiausias tikslas buvo surengti vasaros stovyklą „Mūsų improvizacijos“. Jaunimo klubas labai aktyviai vykdo projektinę veiklą: pildo paraiškas, skaičiuoja lėšas, ieško rėmėjų, pagalbininkų, finansavimo ir žinoma idėjų. Viena iš tų idėjų ir buvo įtraukti apie 50 jaunuolių į improvizavimą, verslumą bei paįvairinti jų vasaros kasdienybę.

Žemaičių Kalvarijos jaunimo klubas „Kartu kvadratu“ dar 2018 metais kibo į darbus ir pradėjo pamažu kurpti projektą „Mūsų improvizacijos“ – 5 dienų jaunimo vasaros stovyklą. Nežinojome ar pasiseks, bet visgi sulaukėme gerų žinių iš Plungės vietos veiklos grupės – finansavimą gavome, projektas patvirtintas, galima kibti į darbus. Gavome didžiulę atsakomybę, turėjome ne tiek jau ir daug laiko, bet daugybę idėjų, kurias norėjome įgyvendinti. Tam į pagalbą pasikvietėme Sedos jaunimo klubą „Būk savas“, Ryškėnų kultūros centrą bei Žemaičių Kalvarijos dienos centrą „Vilties vėrinėliai“. Po ilgo pasiruošimo periodo, 2019 metų liepos 23 dieną prasidėjo ilgai laukta jaunimo stovykla pavadinimu „Mūsų improvizacijos“. Įdomu kodėl pavadinimas būtent toks? Ogi todėl, kad visos stovyklos metu jaunimas ne tik ilsėjosi, bet ir turėjo galimybę improvizuoti visas 5 stovyklos dienas – visos veiklos buvo pritaikytos tik tam, kad jaunimas atskleistų savo kūrybiškumą, atsipalaiduotų, sukurtų kažką naujo, įdomaus ir mielo jiems patiems.

Po didelio pasiruošimo, planavimo ir organizavimo, stovykla pavyko puikiai, jaunuoliai nenorėjo išvažiuoti, klausė ar kitais metais klubo nariai dar pakvies juos sugrįžti atgal. Kai matai laimingus jaunuolių veidus – pastangos atsiperka su kaupu. Pagrindinis penkių dienų vasaros stovyklos, skirtos Žemaitijos jaunimui, rėmėjas Plungės rajono savivaldybės vietos veiklos grupė , o trūkstamų lėšų dalį skyrė Plungės rajono savivaldybė.

Metai gal ir į pabaigą, tačiau idėjų dar turime pilnas kišenes 😊